Väitös: Taidekasvatus post-digitaalisella aikakaudella

Tomi Dufva tutkii Aalto-yliopiston väitöskirjassaan digitaalisuuden yleistymisen myötä nousseita kysymyksiä digitaalisuuden asemasta nyky-yhteiskunnassa....

Encounters through theatre and puppetry 24.5.

Time: 2.00-4.30 pm, Thursday 24th May, 2018 Place: Room E321, 3rd floor, Minerva, Kaivokatu 12, University of Turku   Program 14.00-14.45 Crab – a solo...

Guest lecture about dance and the Syrian civil war 17.5.

Welcome to the ArtsEqual guest lecture “Arrive, just as you are”: Dance, displacement, and the Syrian Civil War by Rose Martin Place: Theatre Academy,...

Tervetuloa Vankilateatteri-kollokvioon Helsingissä 17.5.!

Aika: To 17.5.2018 klo 9:00-17:00 Paikka: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, Auditorio 1, Haapaniemenkatu 6, 00530 Helsinki Ilmoittautuminen 14.5....

ArtsEqual-esittelyssä Kai Lehikoinen

Taideyliopiston CERADA-tutkimuskeskuksen johtaja, professori Kai Lehikoisen tutkimustyö liittyy esitysten merkityksiin ja tulkintaan sekä taiteen keinoihin...

ArtsEqual-esittelyssä Riku Saastamoinen

Riku Saastamoinen (TeM) on taiteilija, opettaja ja tutkija. Hän on toiminut Teatterikorkeakoulussa Teatteritaiteen lehtorina vuodesta 2007 ja johtanut...

ArtsEqual-esittelyssä Minna Törmänen

Helsingin yliopiston kasvatustieteen yliopistonlehtori Minna Törmänen, erityispedagogiikan dosentti, KT, LO on kiinnostunut kehityksestä, yksilöllisestä...

Dawn Bennett: Whose responsibility is students’ employABILITY?

Whose responsibility is students’ employABILITY? Critiquing the role of Arts and Music academies by Professor Dawn Bennett  

Taideharrastus tasa-arvoisemmin kaikille lapsille

Kuva: Eeva Anundi Tutkimusten mukaan taidetta harrastavat usein taustaltaan keskiluokkaiset lapset. Tutkijoiden tuoreessa suosituksessa kerrotaan, miten...

Toimenpidesuositus: Taiteen perusopetuksen saavutettavuus

Kuva: Eeva Anundi   Kouluajan ulkopuolella tapahtuvan harrastustoiminnan on havaittu sekä tuottavan että ehkäisevän eriarvoistumista, kertoo...

Matarasso lecture on community art on the 13th of February

François Matarasso gave a lecture  A Restless Art: 50 years of British community art in theory and practice in Uniarts Helsinki's Sibelius Academy on the 13th of...

Rakkaudesta tieteeseen 2018 -alustukset ja keskustelut

Rakkaudesta tieteeseen -tapahtuma kokosi ystävänpäivänä 14.2.2018 yhteen tutkijat, päättäjät ja tutkitusta tiedosta kiinnostuneet kansalaiset. Tapahtumassa Suomen...

ArtsEqual-postereita

Suomen Akatemian Strategisen tutkimuksen neuvoston Rakkaudesta tieteeseen -tapahtuma 14.2.2017 Musiikkitalolla Tuulikki Laes: Aktiivisuutta kolmannessa iässä ...

Kyselytutkimus Lastenkulttuurikeskukset osallisuutta tuottamassa

ArtsEqual-hankkeen kyselyyn vastanneet Lastenkulttuurikeskusten palveluja käyttävät vanhemmat muodostavat yleiskuvan korkeasti koulutetuista ja hyvin...

ArtsEqual-esittelyssä Minna Heikinaho

Minna Heikinaho työskentelee taiteilija-tutkijana Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cuporessa. Yhteystiedot: minna.heikinaho (at) cupore.fi Mitä tutkit...

ArtsEqualin vuosikello

  Vuosikelloa täydennetään säännöllisesti. ArtsEqual-hankkeen omat ja yhteistyötapahtumat keltaisella. 2018 : Tammikuu: 11.1.-13.1.2018: ...

Väitös: Kuuntelutaito on keskeinen menestystekijä tulevaisuudessa

Vaikka suuri osa suomalaisen peruskoulun opetuksesta perustuu edelleen kuunteluun, kuuntelutaitoja ei juuri erikseen opeteta. MuM, Tampereen yliopiston normaalikoulun...

ArtsEqual researcher's profile - Albi Odendaal

Photo: Heikki Tuuli Albi Odendaal is the Acting Director of the research niche Musical Arts in South Africa: Resources and Applications at the North-West...

Kulttuurihyvinvointi osaksi Varsinais-Suomen sote- ja maakuntauudistusta

ArtsEqual on mukana Varsinais-Suomen sote- ja maakuntauudistuksen valmistelun tueksi perustetussa Kulttuurihyvinvoinnin työryhmässä, joka toimii Hyvinvoinnin ja terveyden...

Thesis: Implementation of ArtsEqual research

Pinja Puha's thesis "ArtsEqual-hankkeen tutkimuksen tie käytäntöön" introduces a way to export research data of the arts and cultural research initiative into practice....